• Karta rowerowa

•  14.06 - Karta rowerowa- egzamin teoretyczny i praktyczny z udzialem policjantów dla uczniów kl. IV.

• Rajd do Tarłowa

• 6-7 V- Rajd Harcerski do Tarłowa – udział  grupy 10 uczniów z drużyny  harcerskiej: „Błękitne płomienie".

• Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

• W ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021 – 2025, Publiczna Szkoła Podstawowa im. Dionizego Czachowskiego w Jaworze Soleckim otrzymała środki finansowe z budżetu państwa w kwocie 4.000,00 zł., które zostaną przeznaczone na zakup nowości wydawniczych oraz elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej oraz realizację działań promujących czytelnictwo.

• Wycieczki szkolne

•  9.05.2022 dla uczniów klas I - V zorganizowano jednodniową wycieczkę do Lublina.

Uczniowie zwiedzili  jeden z najpiękniejszych Skansenów w Polsce. Poznali dawne życie wsi z różnych części regionu lubelskiego. Spacer po alejach Ogrodu Botanicznego w Lublinie, połaczony z okazją do poznania nowych gatunków drzew, krzewów oraz roślin zielonych. Dzieci brały udział w grze terenowej- Wędrówka po uliczkach i zaułkach Starego Miasta. Poznali bogatą przeszłość Lublina, jego zabytki i architekturę z różnych epok, które zostały wpisane na listę Pomników Historii.

W dniach 25 - 26.04.2022r. w ramach projektu „Poznaj Polskę” uczniowie klas VI- VIII wybrali się na wycieczkę do  Krakowa i Wieliczki.

W dniach 25-26 kwietnia 2022r. uczniowie klas szóstej, siódmej i ósmej PSP w Jaworze Soleckim, pod opieką wychowawców – M. Nowotnik, B. Lasoty i A. Pakuły – wyjechali na dwudniową wycieczkę na południe Polski.

Pierwszego dnia, po dość długim podziwianiu panoramy Krakowa z okien autokaru, dotarliśmy do Wieliczki. Po spotkaniu z przewodnikami i pokonaniu pierwszych 320 stopni, znaleźliśmy się 64 m pod ziemią. Podczas wędrówki kopalnianymi korytarzami, słuchając ciekawych opowieści, mogliśmy podziwiać podziemne komory, solankowe jeziora. Poznaliśmy trud pracy górniczej i metody wydobywania i transportowania soli na powierzchnię. Mogliśmy obejrzeć narzędzia używane pod ziemią przed wiekami. Na dłużej zatrzymaliśmy się w przepięknej Kaplicy św. Kingi. Będąc pod wrażeniem tego miejsca – upamiętniliśmy swój pobyt wspólną fotografią.

Pobyt w kaplicy to tylko chwila wytchnienia przed starciem z kolejną setką schodów. Jednak to, co mogliśmy podziwiać dalej, rekompensowało zmęczenie. Po prawie trzygodzinnym spacerze pełnym wrażeń, okraszanym dobrym humorem, anegdotami i ciekawostkami opowiadającymi przez przewodników, wyjechaliśmy na powierzchnię.

Z Wieliczki udaliśmy się do miejsca zakwaterowania - hotelu Vienna House w Krakowie. Wieczór upłynął nam w bardzo dobrej atmosferze i wyczekiwanej integracji. Po długich miesiącach nauki zdalnej byliśmy spragnieni kontaktów z rówieśnikami poza murami szkoły i szkolną ławą.

Drugi dzień wycieczki także był sprawdzianem dla naszej kondycji fizycznej. Rozpoczęliśmy go spotkaniem z panią przewodnik na Rynku Głównym pod „Adasiem”. Stamtąd zostaliśmy zabrani na historyczną wędrówkę po miejscach ważnych dla dawnej stolicy naszego kraju. Rozpoczęliśmy ją na dziedzińcu Wawelu, by kolejno przemierzając pomieszczenia tej wspaniałej budowli, sprawdzać i utrwalać naszą znajomość historii rodu Piastów, Andegawenów, Jagiellonów i Wazów, poznawać ciekawe fakty z życia dawnych mieszkańców grodu Kraka. Oddaliśmy hołd zmarłym pochowanym w kryptach Katedry. Stamtąd wspięliśmy się na Wieżę Zygmuntowską, by obejrzeć najsłynniejszy polski dzwon - Dzwon Zygmunt. Mieliśmy okazję sprawdzić, czy wierzenia, że życzenia wypowiedziane w tym miejscu, spełniają się. Najliczniej obstąpili go nasi ósmoklasiści… Czyżby to oni potrzebowali najbardziej uwierzyć w sprawczą moc Zygmunta?... Słuchając barwnych opowieści przeplatanych ciekawostkami i anegdotami opuściliśmy wawelskie komnaty. Dalej spacerując Drogą Królewską poznawaliśmy historię Sukiennic, Barbakanu, Bramy Floriańskiej.

Po jakże zajmującej lekcji historii i patriotyzmu udaliśmy się do Krakowskiego Salonu Ekonomicznego na krótką lekcję ekonomii. Przez chwilę mogliśmy się poczuć jak prawdziwi milionerzy. Pod czujnym okiem kamer i panów z ochrony mogliśmy potrzymać w ręku dwunastokilogramową sztabę złota. Bogactwo ciąży… Wyposażeni w postawy bankowości, żegnając się z myślą o szybkiej karierze milionera, zostawiliśmy za sobą budynek Salonu i udaliśmy się do Ogrodu Doświadczeń im. Stanisława Lema. Tu z prawdziwą dziecięcą radością i ciekawością mogliśmy oddać się beztroskiej zabawie, chociaż nie pozbawionej elementów nauki z dziedziny fizyki, geologii, języka polskiego.

Po dniu pełnym wrażeń, wymagającym od nas niemałej kondycji fizycznej, udaliśmy się w drogę powrotną. Była ona dla nas chwilą dalszej integracji braci szkolnej. Każdy zostawił w plecaku wszystkie elektroniczne gadżety po to, by spędzić ten czas na rozmowie, wspólnym śpiewie i nadrabianiu zaległości w kontaktach z rówieśnikami. Żadne nowinki techniczne nie zastąpią rozmowy z drugim człowiekiem. Taką konkluzję przywieźliśmy z wycieczki, oczywiście nie licząc chwil i widoków wartych zapisania w naszej pamięci. Z niecierpliwością czekamy na kolejny wyjazd.

Marta Nowotnik

• Uroczystości w Sudole

• 8 maja na Polanie Dionizego Czachowskiego w Sudole odbyły się uroczystości upamiętniające Bitwę pod Jeziórkiem. Miejsce to zostało w tym roku wzbogacone o tablicę opisującą bitwę z okresu powstania styczniowego.

Bitwę pod Jeziorkiem stoczono 4 lub 5 maja 1863 r. Była to jedna z niewielu zwycięskich bitew powstania styczniowego i jedna z największych w rejonie Ostrowca Świętokrzyskiego. Oddziałami polskimi dowodził Dionizy Czachowski, naczelnik wojenny województwa sandomierskiego, jeden z najwybitniejszych wodzów powstania. Naszą szkołę reprezentowali:  dyrektor Paweł Niedziela oraz nauczyciel historii Sławomir Rolka.

​​​​​​​

• Pomagamy Ukrainie

• Publiczna Szkoła Podstawowa w Jaworze Soleckim dołącza do zbiórki UG w Siennie dla Ukraińców

Prosimy o:

-środki czystości: (wilgotne chusteczki, pasta/szczoteczki do zębów, pampersy, mydło w płynie, szampon,..itp.)-żywność (konserwy, makaron, żywność w puszkach, słoikach, kartonach) -nowe koce, kołdry, śpiwory, duże plecaki -nowe zabawki/ bądź w stanie bardzo dobrym-czyste

NIE zbieramy !!! odzieży, obuwia ani pieniędzy

Zbiórkę prowadzimy do czwartku do godziny 9.00. Dziękujemy za każdą pomoc!!!   Prosimy o przekazywanie informacji o zbiórce

ZBIÓRKA W DYŻURCE

Gminny Punkt znajduje się także w świetlicy w Jaworze Soleckim

• Informacje o kwarantannie klasy VII

• Informujmy, że do 2 lutego uczniowie klasy VII zostali objęci kwarantanną domową. Nie możecie opuszczać miejsca zamieszkania. Zwolnione są tylko osoby zaszczepione i ozdrowieńcy.

• Drodzy uczniowie, rodzice, pracownicy szkoły!

• Życzymy Wam zdrowych i radosnych świąt. Niech magiczna moc wigilijnego wieczoru przyniesie Wam spokój, wytchnienie i radość. Każda chwila świąt Bożego Narodzenia niech żyje własnym pięknem, a Nowy Rok obdaruje Was zdrowiem, pomyślnością i szczęściem.

Najpiękniejszych świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego Nowego Roku 2022!